Het verdwijnen van winkels en het herbestemmen van die panden is de afgelopen jaren veel in de media geweest. Winkelketens gaan failliet en oude fabrieken, kantoorgebouwen en kerken krijgen een nieuwe functie.

Ik snap dat mensen die veranderingen vervelend vinden, dit hoort ook bij de mens. En je zou bijna denken wat een ellende, maar niks is minder waar!

Deze veranderingen bieden ook kansen, het wordt alleen slecht onder de aandacht gebracht. Omdat de verandering al enige tijd in gang is gezet noem ik maar wat voordelen die gelden voor architectenbureaus , projectinrichters en creatieve professionals.

In dit blog deel ik 5 marketingtips hoe je als architectenbureau, projectinrichter of als interieur professional kunt inspelen op de veranderingen.

De eerste tip
Schrijf je in op Tenderned als jij met jouw bedrijf richt op de overheid. Via Tenderned word je op de hoogte gehouden van aanbestedingen die gaan over herbestemmingen, renovatie of ontwikkeling van gebouwen, panden of bijvoorbeeld een nieuwbouwwijk.

Tip 2 
Volg de ontwikkelingen die voor jouw bedrijf interessant zijn. Maak bijvoorbeeld bedrijven, ondernemingen of eigenaren van vastgoed inzichtelijk. Door deze inzichtelijk te maken kun je met informatie oftewel content inspelen op issues en thema’s die relevant zijn voor de doelgroep. Want jij als professional hebt natuurlijk wel een oplossing!

Tip 3
Verbind met de doelgroep. De makkelijkste verbinding realiseer je op social media, denk aan LInkedIn, Instagram en misschien nog wel Twitter. Vind en verbind met potentiële opdrachtgevers door te monitoren op relevante hashtags.

Tip 4
Zorg dat je zichtbaar bent met je bedrijf. Door de economische groei en een bouwagenda die gericht is op duurzaamheid, circulariteit en klimaat kun je met jouw bedrijf uitstekend uitblinken. Gebruik de onderwerpen in combinatie met jouw merkpositionering en onderscheid jezelf van concurrentie.

Tip 5
Maak gebruik van augmented reality, virtual reality of video animaties om ontwerpen of ideeën te presenteren zodat ‘potentiële’ klanten de juiste beleving krijgen.

Bekijk bijvoorbeeld deze video hoe augmented reality werkt voor een interieur.

Gebruik technologie om ‘potentiële’ klanten te verrassen en om ze een voorstelling te geven hoe een nieuw gebouw of wijk in de omgeving er uit ziet. Super tof toch?

 

Hoe regisseer je een goede campagne?

  Wil je een campagne starten en ben je benieuwd hoe je deze goed kunt voorbereiden op basis van feiten? In dit blogartikel wordt uitgelegd hoe je een campagne kunt voorbereiden, wat je dient te weten en is het belangrijk om doelstelling van de campagne te...

Wat is de customer journey van jouw doelgroep?

  Customer journey is een chique woord voor klantreis. Om je doelgroep en je klanten te begrijpen is het handig om deze in kaart te brengen. Met de customer journey maak je inzichtelijk wat de behoeften zijn van de doelgroep oftewel je ‘toekomstige’ klant. Om...

×

Marketingstudio Do
Van prospects tot leads naar nieuwe klanten!

×