Het verdwijnen van winkels en het herbestemmen van die panden is de afgelopen jaren veel in de media geweest. Winkelketens gaan failliet en oude fabrieken, kantoorgebouwen en kerken krijgen een nieuwe functie.

Ik snap dat mensen die veranderingen vervelend vinden, dit hoort ook bij de mens. En je zou bijna denken wat een ellende, maar niks is minder waar!

Deze veranderingen bieden ook kansen, het wordt alleen slecht onder de aandacht gebracht. Omdat de verandering al enige tijd in gang is gezet noem ik maar wat voordelen die gelden voor architectenbureaus , projectinrichters en creatieve professionals.

In dit blog deel ik 5 marketingtips hoe je als architectenbureau, projectinrichter of als interieur professional kunt inspelen op de veranderingen.

De eerste tip
Schrijf je in op Tenderned als jij met jouw bedrijf richt op de overheid. Via Tenderned word je op de hoogte gehouden van aanbestedingen die gaan over herbestemmingen, renovatie of ontwikkeling van gebouwen, panden of bijvoorbeeld een nieuwbouwwijk.

Tip 2 
Volg de ontwikkelingen die voor jouw bedrijf interessant zijn. Maak bijvoorbeeld bedrijven, ondernemingen of eigenaren van vastgoed inzichtelijk. Door deze inzichtelijk te maken kun je met informatie oftewel content inspelen op issues en thema’s die relevant zijn voor de doelgroep. Want jij als professional hebt natuurlijk wel een oplossing!

Tip 3
Verbind met de doelgroep. De makkelijkste verbinding realiseer je op social media, denk aan LInkedIn, Instagram en misschien nog wel Twitter. Vind en verbind met potentiële opdrachtgevers door te monitoren op relevante hashtags.

Tip 4
Zorg dat je zichtbaar bent met je bedrijf. Door de economische groei en een bouwagenda die gericht is op duurzaamheid, circulariteit en klimaat kun je met jouw bedrijf uitstekend uitblinken. Gebruik de onderwerpen in combinatie met jouw merkpositionering en onderscheid jezelf van concurrentie.

Tip 5
Maak gebruik van augmented reality, virtual reality of video animaties om ontwerpen of ideeën te presenteren zodat ‘potentiële’ klanten de juiste beleving krijgen.

Bekijk bijvoorbeeld deze video hoe augmented reality werkt voor een interieur.

Gebruik technologie om ‘potentiële’ klanten te verrassen en om ze een voorstelling te geven hoe een nieuw gebouw of wijk in de omgeving er uit ziet. Super tof toch?

Spreken de tips jou aan en wil je hiermee aan de slag voor bijvoorbeeld je architectenbureau, klik dan hier.

 

Architectuur in Lelystad op Instagram

Architectuur in Lelystad op Instagram

    Van Fundasfinest tot vreemde standjes in het openbaar; maak kennis met de architectuur in Lelystad op Instagram. Eigenlijk had ik de bedoeling om de mooiste foto’s die in januari zijn gedeeld omtrent architectuur op Instagram in kaart te brengen. De...

Maak marketing effectief door klantprofielen

Maak marketing effectief door klantprofielen

Stel je bent architect en je ontwerpt duurzame en of vrijstaande woningen, alleen je hebt één probleem je bent een startup en hebt nog weinig tot geen naamsbekendheid. Wel is er bewijs van wat je wel hebt gedaan, alleen je voelt je minder geroepen om jezelf op de...

×