De blogpagina van de Marketingstudio deelt updates naar blogartikelen over B2B marketing en verkoop.
Heb je nog een lijst met ‘verdwaalde’ leads?
Leads zijn een belangrijk onderdeel binnen de B2B verkoopactiviteiten. Met genoeg leads kun je exponentiële omzetgroei realiseren, onderzoek doen of er aandacht en interesse is voor wat je aanbiedt. Of je nu wel of geen starter bent, leads heb je nodig, zonder leads...
Acquisitietips voor een positief rendement
Ruim een halfjaar werk ik voor de BNA. Ik ondersteun de branchevereniging met ledenwerving oftewel acquisitie. In dit blog deel ik mijn ervaring en geef ik acquisitietips. Acquisitie tijdens corona Ondanks de situatie rond Corona is het voor de BNA geen reden...
De zin en onzin van bedrijfsmatige Whatsapp groepjes
Sinds de zomer ben ik lid van een bedrijfsmatig Whatsapp groepje. De groep is opgericht voor ondernemers die elkaar ondersteunen op social media. Een leuk initiatief en handig voor de zichtbaarheid van je merk. Zo goed als dagelijks worden de updates in een Whatsapp...
In 5 stappen je marketingrapport ontwerpen
Met dagelijkse regelmaat ondersteun ik ook klanten van iMonitoring om de online en social media inspanningen inzichtelijk te maken. Het maken van rapporten is voor creatieve marketeers vaak een ondergeschoven activiteit. Dat is best jammer, want hoe tof is het om de...
Digitaliseren in een stroomversnelling door corona
Zie jij de coronaperiode als een kans om digitalisering in je bedrijf te optimaliseren door medewerkers hierin te enthousiasmeren en het digitale klantcontact te professionaliseren, zonder dat dit ten koste gaat van beleving? Mogelijk ontstaat er een...
Instagram hashtags die relevant zijn en zorgen voor meer zichtbaarheid
Heb je een Instagram account om aan de zichtbaarheid van je bedrijf of merk te werken en valt het resultaat tegen? Lees dan dit blog met hoe je het resultaat eenvoudig kunt verbeteren met hashtags. In een blog van bijna twee jaar geleden, wel of geen...
9 fundamenten om prestaties uit acquisitie te verbeteren
Acquisitie lastig? Acquisitie is lastig als je geen aandacht besteed aan de bekendheid van je bedrijf (merk). Durf zichtbaar te zijn. Wie heeft er ooit iets gekocht van een onbekende? Afhankelijk van de bekendheid en zichtbaarheid van je bedrijf heb je...
Een goed voorbeeld in contentmarketing voor architectenbureaus
In mijn blog ‘De marketingomgeving van een architectenbureau’ schreef ik over de toegevoegde waarde om de marketingomgeving inzichtelijk te maken. Zo kwam ik online een architectenbureau tegen die dit doet en het toepast in contentmarketing. Het...
Zes competenties voor architecten
Via Whatsapp spreek ik met een vriendin, zij woont in een nieuwbouwwijk. Ze schrijft: “Om ons huis heen wordt nog fanatiek gebouwd, het lijkt hier net alsof er niets aan de hand is.” Ondertussen weten we allebei dat er zeker een ander beeld aanwezig is...