Select Page

De blogpagina van de Marketingstudio deelt updates naar blogartikelen over B2B marketing en verkoop.

Verdienmodellen waar je optimistisch van wordt

Verdienmodellen waar je optimistisch van wordt

Verdienmodellen zijn er in verschillende soorten, maar welke past het beste bij jouw bedrijf? In dit blog deel ik mijn ervaring als B2B account- en verkoopmanager en schrijf ik over het bepalen van het juist verdienmodel waar je optimistisch van wordt. Met dit blog...

Heb je nog een lijst met ‘verdwaalde’ leads?

Heb je nog een lijst met ‘verdwaalde’ leads?

Leads zijn nodig om exponetiële omzetgroei te realiseren. Binnen de B2B verkoopactiviteiten is het vinden en benaderen van potentiële klanten een belangrijk onderdeel. Naast de doelstellingen voor omzetgroei kun je toekomstige klanten ook benaderen voor onderzoek om...

Acquisitietips voor een positief rendement

Acquisitietips voor een positief rendement

  Ruim een halfjaar werk ik voor de BNA. Ik ondersteun de branchevereniging met ledenwerving oftewel acquisitie. In dit blog deel ik mijn ervaring en geef ik acquisitietips. Acquisitie tijdens corona Ondanks de situatie rond Corona is het voor de BNA geen reden...

De zin en onzin van bedrijfsmatige Whatsapp groepjes

De zin en onzin van bedrijfsmatige Whatsapp groepjes

Sinds de zomer ben ik lid van een bedrijfsmatig Whatsapp groepje. De groep is opgericht voor ondernemers die elkaar ondersteunen op social media. Een leuk initiatief en handig voor de zichtbaarheid van je merk. Zo goed als dagelijks worden de updates in een Whatsapp...

In 5 stappen je marketingrapport ontwerpen

In 5 stappen je marketingrapport ontwerpen

Met dagelijkse regelmaat ondersteun ik ook klanten van iMonitoring om de online en social media inspanningen inzichtelijk te maken. Het maken van rapporten is voor creatieve marketeers vaak een ondergeschoven activiteit. Dat is best jammer, want hoe tof is het om de...

Digitaliseren in een stroomversnelling door corona

Digitaliseren in een stroomversnelling door corona

    Zie jij de coronaperiode als een kans om digitalisering in je bedrijf te optimaliseren door medewerkers hierin te enthousiasmeren en het digitale klantcontact te professionaliseren, zonder dat dit ten koste gaat van beleving? Mogelijk ontstaat er een...