In mijn blog ‘De marketingomgeving van een architectenbureau’ schreef ik over de toegevoegde waarde om de marketingomgeving inzichtelijk te maken. Zo kwam ik online een architectenbureau tegen die dit doet en het toepast in contentmarketing.

Het architectenbureau heeft een verhaal geschreven en gepubliceerd op hun eigen blog. Het gaat over de corona-uitbraak en hoe dit de wereld om ons heen heeft veranderd.

In deze update wil ik het verhaal van het architectenbureau dan ook gebruiken om aan te tonen hoe je dit kunt oppakken in je contentmarketing strategie.

 

Illustratie en inleiding
Met een toffe illustratie (tekening) en een pakkende vetgedrukte introductie wordt het verhaal gestart. Hiermee zorgen ze gelijk dat het verhaal de interesse en aandacht krijgt die het verdient. Zo worden alledaagse vragen gesteld die van toepassing zijn op de huidige situatie. Verder zorgt een sterke introductie dat de inleiding van het verhaal wordt gelezen.

Zorg voor een sterke introductie en laat lezers proeven van wat er nog gaat komen.

 

De rest van de inleiding laat nog meer zien waar het verhaal over gaat en wat je kunt verwachten. Gebruik deze verder om lezers te informeren over: 

  • Waar je wel of geen zicht op hebt. 
  • Hoe je over de situatie nadenkt.
  • Wat je hebt gedaan of gaat doen.
  • Wat ze verder gaan lezen.

Zo geeft het verhaal van het architectenbureau informatie over de vraag: “Hoe kijken wij straks terug op deze crisis en hoe ziet onze wereld eruit na Corona?

De kern van het verhaal
De vraag zorgt dat het verhaal over gaat naar de kern van het verhaal. In het verhaal van het architectenbureau bestaat de kern uit drie onderwerpen. Bij ieder onderwerp wordt de corona-uitbraak tegen het daglicht gehouden en wordt er een vertaling gemaakt van het gedachtegoed over de toekomst. 

Vanuit de kern kun je thema’s of issues toelichten, uitleggen, oordelen in positieve of negatieve zin. Dit is ook wat je ziet in het verhaal van het architectenbureau. Dit is hoe het architectenbureau de kern bij ieder onderwerp behandeld:

– Constatering van het probleem.
– Benoemen van voor- en nadelen (of andersom).
– Een (mogelijk) antwoord op de toekomst.

 

 

Conclusie of slot van het verhaal 
Bij het laatste onderwerp van het verhaal gaat het architectenbureau over tot het slot van het verhaal. In dit deel maken zij een bruggetje naar hun visie: ‘Gezond en Toekomstgericht’. Is er aandacht voor de nieuwe waardewet, de rol van de architect en wat de adviesgroep van architectenbureau RoosRos aanbiedt. 

Veel succes en dit is de link naar het verhaal; https://www.roosros.nl/actueel/nieuws/nooit-meer-hetzelfde/.

×